آواسنج | Avasanj

وبلاگ نرم افزار آواسنج

آواسنج | Avasanj

وبلاگ نرم افزار آواسنج

آخرین نظرات

پیش از این درباره TED و TEDx توضیحاتی در وبلاگ داده شده بود اما این مقاله گزارشی است از آنچه در اولین رویداد تدکس جوانان تهران گذشت.

خب این مراسم ساعت 16:00 به وقت تهران در پژوهشکده فرهنگ و هنر واقع در خیابان مظفر تهران آغاز شد. پس از پذیرایی مختصر مراسم آغاز شد و ویدیویی با موضوع اینکه تدکس جوانان چیست و چرا در این روز خاص از سال برگزار می شود پخش شد. پس از آن سخنرانان اصلی مراسم به ترتیب شروع به سخنرانی کردند. همانطور که قبلا توضیح داده شد ، این مراسم 5 سخنران رسمی از ایران و یک سخنران افتخاری و چند ویدیوی سخنرانی از رویداد های تد جهانی داشت. سخنرانان ایرانی به ترتیب رضا بهرامی نژاد ، نبیلا ایوبی ، محسن ملایری ، علیرضا اسکندری و امیرعلی نوابیان نام داشتند که پیش از این درباره هر یک از آن ها توضیح مختصری داده شده بود. همچنین خانم انوشه انصاری (اولین فضانورد ایرانی) به عنوان سخنران افتخاری مراسم ، به صورت ویدیو کنفرانس در این مراسم سخنرانی کردند.

روند سخنرانی ها بسیار دقیق تنظیم شده بود تا برای همه افراد حاضر در سالن جذاب باشد. در ادامه این مطلب می توانید خلاصه ای از سخنرانی هر یک از سخنرانان این مراسم به همراه عکس و فیلم را مشاهده کنید.


رضا بهرامی نژاد 

آقای بهرامی نژاد با مقدمه ای از دوران کودکی خود و اینکه چگونه اولین بار با برگزاری یه مسابقه دوچرخه سواری بین دوستانش ، نحوه ی کار در فضای اجتماعی را یاد گرفت شروع کرد. پس از آن درباره تیتر اصلی خود یعنی چگونه شغل خودمان را اختراع کنیم صحبت کرد. در حین صحبت های ایشان کار ارزشمند او و گروهش با نام کلاس پرنده معرفی شد. 

~ویدیوی این سخنرانی~



- نبیلا ایوبی

خانم ایوبی درباره اینکه با وجود مشکلات فراوان پس از مهاجرت از افغانستان به ایران ، به همه ی چیز هایی که دوست داشته رسید صحبت کردند. مهم ترین موضوع درباره تحصیلات نبیلا بود که با قبول شدن در کنکور و رشته حقوق ، به همه ثابت کرد که خواستن توانستن است.

~ویدیوی این سخنرانی~



- محسن ملایری

آقای ملایری درباره راه هایی که از طریق اون میشه کسب و کار خود را شروع کرد و آن را در جهت صحیح راهنمایی کرد صحبت کردند. ایشان مثال هایی مشهود نیز از افراد موفق کارآفرین ایرانی ( بنیان گذاران وبنا ، تخفیفان ، کافه بازار ، پرشین بلاگ ) ارائه کردند و 7 قدم برای موفقیت در کسب و کار را به خوبی توضیح دادند.

~ویدیوی این سخنرانی~



- علیرضا اسکندری

علیرضا اسکندری سخنران بعدی این مراسم بود. او پس از تعریف داستانی از کودکی خود که علاقه زیادی به خرابکاری در منزل داشته ، به سراغ علاقه مندی به برنامه نویسی رفت. سپس درباره نرم افزار های آواسنج و دستنوشت که هر دو نوآوری هایی در حوضه نرم افزار محسوب می شوند توضیحاتی ارائه داد و با دمو هایی نحوه کار آن ها را به حضار نمایش داد. در پایان هم انگیزه و دلیل خود را در تولید این نرم افزار ها بیان کرد، "من اینجا نیومده بودم که بگم چگونه این نرم افزار ها را ساختم ، اومدم تا بگم چرا این نرم افزار ها را ساخته ام ... " 

~ویدیوی این سخنرانی~



- امیرعلی نوابیان

سخنرانی امیرعلی نوابیان با سبکی متفاوت از سخنرانان دیگر این مراسم برگزار شد. او ابتدا یکی از داستان های خود را از کتابش درباره بادمجان خواند و سپس توضیحاتی درباره اینکه چگونه نویسنده شد و بدون اینکه به این حرفه علاقه داشته باشد به کار او تبدیل شد صحبت کرد.

~ویدیوی این سخنرانی~



-انوشه انصاری

خانم انصاری سخنران ویژه این مراسم بودند که تمامی حضار را غافلگیر کردند. سخنرانی ایشان درباره جوشش عشق به فضا در دوران کودکی بود. همچنین اینکه همه اطرافیان وی فکر می کردند او هرگز نمی تواند به این آرزوی بزرگ در زندگی اش برسد ولی او فقط و فقط به علاقه اش فکر کرد و به آن رسید.

~ویدیوی این سخنرانی~



تصاویری از حاشیه های این مراسم.

  • علی رضا اسکندری

نظرات (۶)

آقا لینکاش خرابه...!
پاسخ:
با سلام ، 
ویدیو ها هنوز منتشر نشده و حداکثر تا پایان این هفته منتشر خواهد شد.
  • علی رضا اسکندری
  • البته لینک ویدیو سخنرانی خانم انوشه انصاری در دسترس می باشد.
    سلام آقای اسکندری ، خسته نباشید 
    من و دوستم میخوایم تو  جشنواره خوارزمی شرکت کنیم میشه یکم راهنماییمون کنید ؟؟ممنون میشیم
    راستی چقدر تو نتیجه ی کنکور تاثیر داره؟؟؟
    پاسخ:
    سلام 
    فکر کنم واسه جشنواره امسال یکم دیر شده و باید به فکر سال دیگه باشید.
    باید بدونم طرحتون چیه و در چه مرحله ایه که بتونم کمکتون کنم. این طوری شاید چیزی بگم که راهنمایی اشتباه باشه براتون.

    درباره ی تاثیرش حال حاضر ۱۵٪ هست در کنکور.

    سلام آقای اسکندری ، خسته نباشید 
    من و دوستم میخوایم تو  جشنواره خوارزمی شرکت کنیم میشه یکم راهنماییمون کنید ؟؟ممنون میشیم
    راستی چقدر تو نتیجه ی کنکور تاثیر داره؟؟؟
    سلام آقای اسکندری ، خسته نباشید 
    من و دوستم میخوایم تو  جشنواره خوارزمی شرکت کنیم میشه یکم راهنماییمون کنید ؟؟ممنون میشیم
    راستی چقدر تو نتیجه ی کنکور تاثیر داره؟؟؟
    ببخشید آقای اسکندری به نظرتون ما روی چه زمینه ای کار کنیم که هم جذاب باشه و هم به درسمون لطمه ای وارد نشه؟؟؟
    درضمن ما رشته مون تجربیه و میخواستیم به رشتمون مربوط باشه
    اگه عیبی نداره ممنون میشیم چندتا سایت هم معرفی کنید...
    پاسخ:
    سلام
    بهترین نفر برای انتخاب ایده خودتون هستین که با توجه به علاقه و مهارتتون انتخا لازم رو انجام بدید.
    بهترین سایت ها هم برای ایده گرفتن ساید TED یا ایده بکر یا ... هستند.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی