آواسنج | Avasanj

وبلاگ نرم افزار آواسنج

آواسنج | Avasanj

وبلاگ نرم افزار آواسنج

آخرین نظرات

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

نویسا نخستین نرم افزار تایپ گفتاری زبان فارسیاست که توسط متخصصان شرکت عصر گویش پرداز طراحی و توسعه داده شده است. با استفاده از این سیستم می توان بی نیاز از تایپ با صفحه کلید، تنها با خواندن متن، آن را تایپ نمود.
امروزه، تقریباً تمامی کاربران کامپیوتر به گونه ای با مسئله تایپ سر و کار دارند؛ مدیران ادارات و سازمان ها برای تهیه نامه ها، یادداشت ها و تایید نامه ها، کارشناسان در تهیه گزارش های سازمانی و اداری، پزشکان در تهیه گزارش های پزشکی، وکلا در تهیه متون و اسناد حقوقی و کاربران شخصی برای نوشتن متون و یادداشت های روزانه و ... . اما یکی از مهم ترین مشکلات موجود در سر راه اغلب کاربران در این زمینه، عدم تسلط آنها به تایپ و نحوه کار با ویرایشگرها و واژه پردازها است. این مشکل باعث شده است که تایپ در رایانه به کاری وقت گیر و خسته کننده تبدیل شود. امروزه با استفاده از قابلیت تشخیص خودکار گفتار (Automatic Speech Recognition) و توسعه نرم افزارهای تایپ گفتاری این نگرانی به میزان زیادی رفع شده است. با استفاده از نرم افزارهای تایپ گفتاری، کافیست که متن مورد نظر خود را بخوانید و گفتار خود را از طریق میکروفون به کامپیوتر منتقل نمایید تا گفتار شما پردازش شده و به متن معادل تبدیل شود. این تکنولوژی علاوه بر ساده و آسان نمودن کار تایپ، صرفه جویی زیادی در زمان (به ویژه برای مدیران و کارشناسان) و به تبع آن کاهش هزینه را به دنبال دارد.


ادامه توضیحات از سایت سازنده


  • علی رضا اسکندری

با سلام خدمت تمامی دوستان ،

امروز خبر خوشی داریم و آن هم این است که نرم افزار آواسنج در یک قدمی دریافت تندیس طلای خوارزمی قرار دارد. طبق نتایج منتشر شده در روز سوم مهر ماه 1392 ، نرم افزار آواسنج در کنار 91 طرح دیگر در رشته های گوناگون از مرحله داوری کشوری جشنواره جوان خوارزمی به داوری وزارت علوم راه پیدا کرد. امیدواریم بتوانیم با دعای خیر شما ، در این مرحله نیز موفق بشویم.

اطلاعات بیشتر


  • علی رضا اسکندری